1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke videokaart kan ik het best kopen?

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door Funbuilder, 11 feb 2019.

1. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Welke graphics card kan ik het beste kopen voor mijn AMD a10-7850k? (Ik weet dat het niet de beste gaming CPU is) maar ik heb nu een bottleneck door mijn GPU (een Radeon R7 250) wie weet een goede videokaart waardoor ik redelijk nieuwe games kan spelen zonder bottlenecks?

2. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Wat is je budget?
    Welk merk en type voeding heb je?

3. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Bij elke moderne GPU zal je tegen een CPU bottleneck aanlopen....
    Wat is de rest is van jouw pc qua hardware?

4. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Ik heb redelijk goede voeding van 500 wat die extra pinnen heeft voor een video kaart,
    16gb kingston ddr3 1866 MHz een 1tb WD blue hdd en een 265 GB ssd
    Met een
    ASRock FM2A68M-HD+
    Moederbord

5. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Het moederbord is wel echt troep als ik eerlijk ben....
    Wat is volgens jou een redelijk goede voeding? Welk merk en type is het?

6. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Thanxs man

7. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Het is alleen een constatering... Slechte geluidskaart, slechte koeling, weinig aansluitingen en ramsloten, hoogstwaarschijnlijk een slechte stroomverziening en de kwaliteit van de mosfets etc zal ook veel te wensen over laten..

Ik bedoel dit verder helemaal niet persoonlijk..

Maar als ik even een heel bot, maar eerlijk advies mag geven. Ik zou geen cent meer stoppen in dit platform..
    Wat geld sparen en een nieuwe setup kopen, waarbij het in principe alleen hoeft te gaan om (mits de kast goed is):
    • Een moederbord
    • Processor
    • Geheugen
    • Videokaart
    • Eventueel een nieuwe voeding mocht deze niet stabiel genoeg zijn..

Hoeft geen 1000+ te kosten meer met AMD Ryzen setups.

8. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Ja het punt is dat ik niet heel erg extreme games wil doen gewoon simpele niet moderne games en dat ik gewoon een betere kaart heb voor wat games de rest boeit me vrij weinig ik ben geen pro gamer en ik heb niet oneindig geld om een hele nieuwe pc te bouwen

9. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Kan je ons alleen vertellen welk type voeding je precies hebt?
    Dat bepaalt namelijk heel erg welke videokaart wij jou het beste kunnen adviseren.
    En wat voor budget je hebt..

10. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Cooler Master MasterWatt Lite 500W - Full Modular
    Niet precies die maar wel een heel soortgelijke van coolermaster
    Mijn budget is tot €200

11. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
  12. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Masterwatt Lite heeft een enorm slechte spanningsregeling. 5V en 12V gaan buiten de ATX specs bij crossloads wat slecht is voor de componenten en stabiliteitsproblemen op kan leveren.

Voor een videokaart kan je binnen je budget kijken naar een RX 570. Die zijn er vanaf zo'n €150.

13. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
  14. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Ik wil dit jaar misschien wel een nieuwe kopen of bouwen

15. Funbuilder

Funbuilder Member

Sinds:
    11 feb 2019
    Zou ik dan met een Radeon rx570 ver komen?

16. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Jawel altijd stuk beter dan je nu hebt, maar hou wel rekening mee dat ook bij deze kaart je CPU kan gaan bottlenecken.

Zoals hier boven word verteld zou ik eigenlijks niets besteden aan dat systeem, niet vanwege dat wij jou willen plagen maar omdat je systeem te oud is en kans op cure groot word.

Advies blijft ook bij mij, spaar een beetje en koop een nieuwe budget systeem. Dan ben je echt een heel stuk beter af.

17. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
  18. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ik zou precies andersom redeneren: koop nu een RX 570 en ga er lekker mee gamen. Wie weet is het helemaal prima, en het is hoe dan ook veel sneller dan de igpu van die apu. Dat is geen weggegooid geld want die kaart kun je meenemen naar een nieuw systeem.

Zo langzaam is die 8750K nu ook weer niet, vergelijkbaar met een 200GE. Uiteraard geen strepentrekker maar voor sommige game(r)s is dat helemaal niet relevant.

Een nieuwe gpu is geen investering in het platform; daarmee wordt moederbord / cpu / RAM bedoeld. Ik vind het trouwens wél een goed idee voor TS om alvast te gaan sparen voor een nieuw platform, maar dat vind ik persoonlijk geen reden om niet nu al een nieuwe gpu te kopen.

19. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Het probleem is dat hij dan nu een GPU koopt voor zeg maar de komende 2 jaar (en daarbij verliezen gpu's vrij snel hun waarde tegenwoordig..). Dan kan hij beter door sparen en +/- 200 euro apart zetten voor de GPU die op dat moment the most bang for your buck geeft. Anders is het echt a waste of money als je het mij vraagt...
    Beetje hetzelfde alsof je nu een oude auto hebt en je huidige radio gewoon radio en geen Dab+ ontvangt. Als je weet dat je binnen 1-2 jaar bijv een andere auto koopt waar dit wellicht al in zit dan ga je toch geen 200 euro in die oude auto steken zodat je maar Dab+ hebt voor die korte tijd?

Kijk dan gewoon voor een hele knappe 2e hands GPU die nu nog redelijk mee komt op 1080p met medium settings.
    https://tweakers.net/aanbod/1920082/msi-geforce-gtx-960-gaming-4g.html Als je deze kunt overkopen voor ongeveer €50,- dan heb je best een knap kaartje die weinig bottleneck zou hebben met die cpu en ben je ook meteen 200 euro kwijt voor een gpu die nu wel mee komt maar wellicht niet meer als je de rest vervangt.

20. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010