Welkom in het competitieforum!

Hallo, even een vraagje, waar mogen we "vragen" neerzetten? ik zit namelijk met tonnen vragen over van wat wel en wat niet is toegestaan, waarom er bepaalde regels zijn en hoe je ze moet toepassen en gewone vragen vanwege de interesse in deze wedstrijd en hoe hij tot stand is gekomen!

Zou ik 2 vraagjes aan @MSI Official Account mogen stellen?

1. Op foto's zie ik 4 SATA ports, maar op HWI en jullie website staat dat er 6 aansluitingen op zijn, waar zijn de andere 2? En waar zijn deze toegankelijk?
2. Hoe energie zuinig is jullie MOBO vergeleken met traditionale Micro ATX boarden? Ik heb toevallig zelf een MSI board van jullie liggen (http://nl.hardware.info/productinfo/219296/msi-z97i-gaming-ac#tab:eek:verzicht), maar hoeveel is jullie board nou uiteindelijk "zuiniger" en hoe komt dat? (en is dat dan alleen in idle?)

Sw333t

Senior Member
User systemen
@Poerak : Ik heb het er nog even over gehad met MSI en ik kreeg een link naar een presentatie die meer informatie bevat over deze ECO moederborden.

Er is geen direct vergelijk mogelijk met jouw moederbord, dit is niet getest. Wellicht iets voor Hardware.info om eens goed aan de tand te voelen?

De link naar de presentatie: http://media.msi.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=115354

Hopelijk zijn hiermee je vragen (voor zo ver mogelijk) beantwoord.

Als je daarbij de pomp + koelblok van de Seidon gebruikt in combinatie met de radiator/radiateur van de Seidon, dan mag dat.
Nou heb ik zin om gewoon in het design het koelblok en de pomp tegen de achterkant met ducttape vast te plakken, dan kan gewoon lekker NATUURVRIENDELIJKE waterkoeling ontwerpen :p Maar ik neem aan dat die in werkende staat bij de pc moeten horen? Is het moeilijk om de pomp en blok tussen een open circuit te plaatsen? Kun je makelijk de leidingen aan elkaar vastmaken?

Sw333t

Senior Member
User systemen
Dan gebruik je het koelblok niet als koelblok, maar als gimmick. Niet de bedoeling dus. Gewoon simpel -> Seidon koelblok op de processor plaatsen. Of je het blok schildert, voorzien van leds of weet ik veel wat... doesn't matter. Al blijft herkenbaarheid altijd een pre.

De computer met de bijgeleverde componenten moet werken, de Seidon watercooler hoort daar dus ook bij.

Of het moeilijk is, dat laat ik aan de modders over. Het is niet plug and play uitwisselbaar met andere slangen / leidingen. Het zal dus werken met stanleymes / tie-wraps / slangklemmen worden.

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
Misschien een idee voor de mensen die in ronde 2 komen. Een shirt van alle partijen die betrokken zijn. Met daar de naam van de modder en de nickname. Is maar een idee, maar ben benieuwd wat jullie (modders en partijen) ervan vinden.

Sigm4tic

Master of Modding
User systemen
Iedereen kan dit denk ik best wel zelf doen. Het is niet moeilijk. Je koopt bij de winkel een blanco T-Shirt en bij de Hema hebben ze volgens mij speciaal papier waar je op kan printen. Als je dat hebt gedaan hoef je alleen nog maar met de strijkijzer erover en klaar is Kees. Er staat mij iets bij dat dit papier niet duur is.

Tijgervarken

Master of Modding
User systemen
maar als we mooiere en betere afdrukken e.d. willen kan ik wel even op zoek gaan naar iets moois. Dan moet ik weten hoeveel er door mogen en of er ook nog voor mensen als Mark, Koen of mensen van MSI en CM. Als ik dat heb kan ik wel beginnen met een "zoektocht" en ook kijken hoe duur dat wordt. Als dan iedereen een bepaald bedrag neerlegt moet dat lukken lijkt mij. En hoeven wij (modders) ook niet meer zoveel namen te onthouden ;)

Sigm4tic

Master of Modding
User systemen
Even iets anders: @ProAce en ik gaan de week voor de meivakantie op werkweek omdat wij in havo4 en vwo5 zitten. Hoe komt dit met de wekelijkse buildlog? Kan deze in dat geval ook een dag of twee dagen later dan gebruikelijk?

Bovenaan