1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

werkt deze video kaart op mijn pc ???

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door jeffrey hofstede, 20 nov 2017.

1. jeffrey hofstede

jeffrey hofstede Member

Sinds:
    20 nov 2017
    hallo,
    ik ben opzoek naar een nieuwe video kaart aangezien mijn eigen nu 4/5 jaar oud is ongeveer en wel toe is aan vervanging.
    onlangs nieuwe (stock) pc gekocht ivb kapotte moederbord, en daar de ouder video kaart in laten maken. werkte redelijk alleen niet zoals ik verwachte.
    nu zag ik deze videokaart (MSI GEFORCE GT 710 2GB) https://www.computerstore.nl/product/744727/category-202958/msi-geforce-gt-710-2gb.html
    maar ik weet dus niet of mijn pc deze wel aankan !
    mijn specs (zie foto's) Schermopname (7).png Schermopname (6).png

2. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    GT 710 is de goedkoopste manier om beeld te krijgen... daar houdt het ook wel mee op. Ding zit in de zelfde orde qua snelheid als wat je nu hebt; langzaam.

3. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Zoals @Forum m8 al schrijft schiet je daar niets mee op en gooi je in feite alleen maar geld weg want zo'n GT710 is denkelijk even snel of misschien langzamer als je huidige oude videokaart.

4. jeffrey hofstede

jeffrey hofstede Member

Sinds:
    20 nov 2017
    oke en wat is dan een video kaart wat dan wel beter is en goed werkt ? enige sugesties ? :D ben zelf niet zo tech in pcs kwa specs..

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Wat wil je er mee doen? Linksom of rechtsom gaat een snelle videokaart met de rest geen snel systeem opleveren. Je hebt een hopeloos trage CPU, veel te weinig RAM (beetje wat gangbaar was in 2008), etc.

6. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Aan de specificaties van je pc te zien is het een kant en klaar model met een z.n. APU AMD cpu waarin ook een videochip ingebouwd zit, maar het nadeel is dat het cpu gedeelte maar een 2 core cpu is. Hierdoor zal de cpu altijd een snellere videokaart af gaan remmen zoals @Forum m8 ook al schrijft en het vrij zinloos is er een snellere videokaart bij te gaan zetten.

7. jeffrey hofstede

jeffrey hofstede Member

Sinds:
    20 nov 2017
    MSI Radeon R9 270X Hawk is dit wat voor mijn pc ? en of wat raden jullie anders aan ?

8. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Dat gaat niet werken helaas. Deze kaart vraagt veel stroom (TDP van 180 Watt). Ga er maar vanuit dat in jouw pc een zeer lichte voeding van een bedenkelijk merk zit. Als deze voeding al de vereiste PEG stekkers heeft, dan nog gaat het vermogen ontoereikend zijn.

Eigenlijk is jouw pc te zwak en heeft het niet zoveel zin om er nog aan te knutselen. Je kunt beter even doorsparen en voor €500/600 een nieuwe budget game pc in elkaar zetten.

JensTX vindt dit nuttig.
  9. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    Jeffery, als ik jouw was, zou ik een nieuwe pc kopen, die HD77xx kaart is nog wel te doen, alleen ik denk dat die procesor jouw flink laat achterhouden

10. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Eerst maar eens antwoord geven op de vraag wat je ermee gaat doen.
    Dat lijkt me wel het belangrijkst om mee te beginnen.

Paulus61 vindt dit nuttig.
  11. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik vermoed dat je niet helemaal begrijpt dat een snellere videokaart afhankelijk blijft van de snelheid van je processor, want je processor moet die videokaart ook kunnen bijhouden. De processor in je huidige systeem is vrij langzaam en gaat zelfs zo'n R9 270x niet bij houden wat betekent dat je dus eigen niets gaat winnen qua snelheid. Daarbij dan ook nog eens de vraag of de voeding wel sterk genoeg is om die videokaart van voldoende stroom te kunnen voorzien.

12. mercvrivs

mercvrivs Member

Sinds:
    9 okt 2005
    Ik heb zelf ook een GT710 2gb,maar ik doe er ook niet mee gamen want daar is hij niet echt geschikt voor.Wel oude games ofzo,maar daar houdt het ook mee op!Wat ik wel gedaan is om de processor overclocken,maar geen idee of jij dat ook kan doen.Wat er ook al eerder gezegd is ;je kan nog zo,n snelle videokaart kopen maar als je een oude processor hebt is dat de bottleneck in het systeem.
    Schiet je er niks mee op!

13. King Horse

King Horse Senior Member

Sinds:
    10 nov 2014
    Misschien is een GT1030 nog een leuke kaartje voor je, als je niet te veel wilt uitgeven en toch wilt gamen? Mijn r7 250 heeft me voor basis games(Minecraft en league of legends) prima voorzien van plezier op 1440p. De GT1030 is ook net even wat beter en met de 2GB GDDR5 is dat zeker goed te doen(full hd of simpele games op 1440p), kwam destijds ram te kort, anders had ik hem denk wel wat langer gehad, dat was namelijk me enige probleem(okt 2015). Ondertussen al een GTX1070:p en hiervoor een R9 285 gebruikt, (ook voor te weinig ram geheugen gegaan), vandaar dus de GTX met 8GB:rolleyes:. (Core i3 van toen is dan ook al vervangen voor een Core i7).

JensTX vindt dit nuttig.
  14. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Mijn Moeders PC zit mijn oude HD 7770 (met een AMD Athlon X4 740 3,2GHz) en die draait de meeste games nog prima, bij de nieuwste games moeten de instelling wel terug naar medium, maar bvb FarCry Primal draaid prima zo lang hij niet op aller hoogste settings staat.

Als jij dus een HD 7770 (of HD 7790) hebt, lijkt me niet dat die de zwake schakel is in je systeem.

Heb je een HD 7750 (ligt aan de uitvoering) of maar een HD 7730 dan zou die inderdaad kunnen tegenvallen en ik verwacht dat je A6-9500 met zijn ingebouwde grafische procesor.

Je geheugen upgraden van 4GB naar 8GB zou je misschien ook kunnen helpen.