1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Wil nieuwe behuizingen kopen, maar geen idee welke..

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door Dabomb, 15 apr 2019 om 00:39.

1. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Ik heb hier 2 builds staan:

Build 1:

https://nl.hardware.info/usersystemen/35821/amd-fullhd-gaming-op-budget-second-system

Build 2:

https://nl.hardware.info/usersystemen/27955/dark-power-pro-main-build

Voor beide (maar eigenlijk prioriteit voor build 1) zoek ik nieuwe behuizing(en)..

Build 1 kan ik in een reeds bestaande corsair graphite 600T special edition bouwen, maar ik loop tegen wat struggels op waardoor ik denk deze kast misschien beter kan verkopen.
    Ik vind het hoofdzakelijk iritant: dat de ingebouwde fancontroller zo waardeloos is.. En vind de power en de reset knoppen totaal niet robuust (voelt wat goedkoop aan) (Vind de knoppen van een coolermaster kast zoals HAF XM of HAF X veel betere kwaliteit, ondanks het toch plastic blijft.)
    Verder vind ik het een prima behuizing, maar kwa afmetingen vind ik het ding ook nogal wat lomp. Misschien kan het wat compacter.. En daarnaast zou ik wel graag een behuizing met psu schroud willen hebben zodat eindelijk die lelijk kabels uit het zicht kunnen worden ontrokken.

Ik zelf lig nogal jaren onder een steen(gezegde), en ben zo iemand die niet zo heel snel afscheid kan nemen van die externe 5.25 inch bays.. De tijd van de floppy drives ben ik uiteraard allang voorbij bij deze nieuwere systemen.
    Vind die bays zelf wel handig voor bijvoorbeeld waterkoeling of voor optionale bays of fan controllers.. (wellicht dat fan controllers tegenwoordig ook EOL zijn.. (geen idee)

Zou het wel erg fijn vinden als het mogelijk is als de behuizing i.i.g een optie heeft voor 1 slim line dvd / blue ray drive.. Want anders zal ik een externe usb drive moeten gebruiken en dat vind ik niet erg makkelijk in gebruik.

Wat ik zo ongeveer mooi vind: (als voorbeeld)

* ROG Strix Helios
    * Corsair Crystal 680X RGB White (wel erg prijzig!)

Wat de behuizing moet hebben:

* Donker glas of een side windows.
    * Ben niet echt fan van RGB fans, vind het bij die nieuwe behuizing het wel wat hebben.
    * Liefst een mogelijkheid voor Slimline dvd drive. (al is het er maar een) anders zal ik een andere optie moeten overwegen.
    * Er moet een goed verende power en reset knop aanwezig zijn (sommige behuizingen hebben geen reset knop)
    * Zou het fijn vinden als er een fan regelaar in de kast is gebouwd dat dit eventueel met software te regelen valt.
    * Zou fijn zijn als er een snelle usb C connector op de voorkant zit (is geen vereiste)

Wat ik niet mooi vind:

* Super hoge torens.

* Hou niet van die hele strak aluminium lijkende behuizingen.
    * Super goedkope behuizingen (dat zie je vaak al af aan de prijs, zulke kasten laat ik liever links liggen)
    * Ben totaal niet kapot van: Cooler Master MasterBox MB500 Black
    * Coolermaster heeft een van die master box behuizingen waar je het front van boven naar voren moet klappen om bij de dvd drive te komen, vind die contructie waardeloos.
    * NZXT H500 Zwart vind ik wel mooi, alleen buitenkant is iets te steriel.
    * Fractal Design Meshify C - Dark TG. Voorkant ben ik niet zo kapot van.
    * Corsair Carbide 275R Tempered Glass Wit (te steriel aan de buitenkant) Zie dan liever nog RGB fans draaien door het smoked glas heen.
    * Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart (ook te steriel aan de buitenkant en de prijs is ook best pittig, daarvoor zou ik liever dan een CC 680X RGB type behuizing voor kiezen.

Wat ik wil uitgeven aan budget is lastig. Want het ziet er naar uit dat je tegenwoordig al iets van 100 euro minimaal moet uitgeven om een fatsoenlijke goed uitziende en kwalitatief goede behuizing aan te kunnen komen. Ik had zelf iets rond de 70 euro en meer in gedachten, wetende dat je voor minder niet veel goeds krijgt. Wil eerst de opties zien en daaruit meer in de specificaties te duiken en dan nog wat over denken om dan tot een eventuele beslissing te kunnen maken..

Het topic gaat nou alleen over build 1.. Build 2 kan ik later bespreken als ik voor Build 1 wat gevonden heb.

Deze zou kunnen:
    Corsair Crystal 280X RGB Zwart (alleen het is geen ATX behuizing) (prijs is te overzien)
    Lian Li PC-O11 Dynamic (Zwart) (Die radiator optie op het moederbord paneel vind ik niet zo mooi eruit zien.

Laatst bewerkt: 15 apr 2019 om 01:01
  2. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
    Uitdaginkje. Door de wens van de 5,25 extern (slimline) valt er een hele hoop af.

Ik gooi maar wat in de groep:
    https://nl.hardware.info/product/387862/be-quiet-pure-base-600-window-black

Heeft alleen geen PSU shroud. Voldoet verder aardig aan de wensen en valt redelijk binnen budget. Of je de behuizing mooi vindt is uiteraard een kwestie van smaak :).

Overigens kan ik de wensenlijst (liever geen RGB fans, DVD drive optie) totaal niet matchen aan de twee behuizingen die jij als optie ziet. Lijkt een beetje erop dat het hoofd en het hart andere dingen willen :D

3. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
  4. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Enige case die ik kan vinden met USB-c op voor/bovenkant en een externe drivebay aan de voorzijde is een case die is gelanceerd in maart 2019, vrij nieuwe case van een marktleider Corsair is vaak geen slechte keuze, wel iets duurder. Bij silent cases zoals die van nanoxia hebben ze ook een drivebay achter een deurtje zitten, maar dan heb je waarschijnlijk geen usb-c aansluiting op de front of de top ga ik vanuit:

Corsair Carbide 678C Low Noise Zwart

Hermano Conejo vindt dit nuttig.
  5. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
  6. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    M.i. moet je niet blindstaren op fancontrollers en wel omdat je moederbord eigenlijk al een fancontroller is tot een bepaald aantal fans. Hoeveel fans wil je plaatsen en of het 3p of pwm fans zijn of zelfs een mix, lijken me goede eerste vragen. Je kunt met een juiste fanselectie bijvoorbeeld 3 pin fans op 5 volt laten lopen met een stekkertje van 50 cent = onhoorbaar mits de fan een startvoltage heeft van >5V. Dan kan je de andere fanspots bijvoorbeeld via een pwm sturing op het moederbord regelen (vaak via de bios instelbaar). Natuurlijk is dat een beetje maar het werkt! Als je het toch allemaal iets netter wilt uitvoeren dan haal je gewoon eventjes een fanhubje erbij van een gerenomeerd merk á 2 tientjes. Kan ook! Alles wat je niet ziet aan de buitenkant, is in principe upgradebaar en zo ook fanhubjes.

7. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Ik wil die gene die wat informatie hebben aangedragen al vast bedanken voor hun tijd en moeite..

Dit is zover hoe ik er over denk:

Corsair Carbide 678c low noise zwart.
    * Ik vind deze behuizing erg duur voor wat je er voor terug krijgt.. De corsair crystal 680x RGB heeft voor mij dan de voorkeur (dan leg ik er uiteraard geld bij en koop dat de behuizing die echt aantrekkelijk is om aan te schaffen.

* De sharkoon ai7000 is voor mij een fallback van de behuizingen die ik momenteel heb.. Me huidige behuizingen hebben allerlei opties voor cable management, en die moet je bij die sharkon wel erg missen.. *zelfde als bij een coolermaster HAF behuizing naar een vorige eeuw pentuim 4 behuizing.*

* Be quiet! Pure Base 600 Window Black.
    Opzicht een oke behuizing, me gevoel zegt om toch verder te kijken.. Krijg niet echt het wow gevoel van deze behuizing..

En anders behuizingen zonder 5,25 bays mogen ook om het spectrum te vergroten.
    Ik hoopte op een behuizing te vinden waar een enkele slime line DVD drive (dunne laptop versie) erin kan monteren..

8. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
  9. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
  10. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Dat glas in het achterpaneel vind ik maar niks... Dan moet je wel heel erg netjes de kabels weg kunnen werken.
    En volgens mij is het ook best een vrij hoge behuizing.. De prijs is verder wel goed voor die behuizing.. Je krijgt i.i.g wat je er voor betaald hebt.

Zit momenteel nog steeds met de Corsair Crystal 680X RGB in gedachte.. Hij is helaas wel wat breed, dus moet ik wel eens even kijken waar ik deze neer zou zetten..

Waarom die 680x?

Ziet er nogal erg compact uit, weinig verloren ruimte waar je anders toch niks aan hebt.
    Het uiterlijk is niet eentonig hetzelfde, maar de behuizing bestaat uit meerdere materialen.
    Dat glas aan de zijkant en boven op zijn geniaal bedacht.. Ook vind ik dat getinte voorruitje ook heel erg geweldig met de plek om 3 RGB fans te gebruiken. (ik ben overigens niet meer zo FAN van die grotere ventilator koelers die coolermasters eerder gebruikte.. Voor die kleinere staat mooier plus kleinere fans zijn makkelijker een alternatief voor te vinden.. Die hele grote front fans zijn juist lastiger te vinden (weinig andere fabrikanten die ze maken)

Bovenop die plaatsing van de knoppen en USB aansluitingen zien er meer dan prima uit.
    Gelukkig ook verder niet zo irritante ingebouwde draaiknop voor fan controller.

Laatst bewerkt: 17 apr 2019 om 15:38
  11. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Ziet er compact uit door de hoogte/breedte verhouding maar is het niet want bijna 75 liter groot. Erg veel verloren ruimte dus in vergelijking tot bijv een Define R6 die nog geen 60L inhoud meet.

12. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
  13. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018